Followers

Saturday, August 6, 2011

Mercun

scene-scene mercun nie wajib ada bila dah start puasa..nak-nak dekat raya nanti..gedebom sana!gedebom sini!gua main bunga api je..tapi bila ada mercun ganas sikit baru gua tunjuk hero..kah kah kah..gua rasa zaman last sekali gua beli mercun area darjah 5..sebab darjah 6 gua main orang punya mercun..jimat sikit..
pernah satu hari tu,gua dengan 2-3 orang kawan gua operate mercun..bosan sangat main mercun bunyi serope kentut..jadi gua pergi kedai,beli cekelat taik hidung cina bekas besar..macam gambar bawah nie..gua saspek dapat nama tu sebab gambar kat label tu..kih kih kih

dah siap makan,gua dengan kawan gua mula operasi..gua bukak mercun telur,ambil dia punya belerang & masukkan dalam bekas tu..kita orang masukkan sampai penuh..letak sumbu sikit..pergi padang testing..KABOOOOM! bunyi dia memang stylo..rumput padang pun layu dengar..

tak puas hati,keesokkan harinya lagi kita orang buat lagi..pergi ke padang untuk ujian bunyi..tiba-tiba gua nampak seketul tahi lembu..terus gua ajak kawan gua sumbat mercun tu kat tahi lembu tu..member gua cucuh api..KABOOOOOOOM!!!

cilake!gua tak sempat lari..habis baju gua kena taik..letupan tu makan radius kawasan yang besar..kawan gua yang jauh pun kena..kah kah kah..gua terus balik tak pakai baju..sampai rumah gua bancuh air dettol..gua selam 2-3 jam..

3 comments:

CALLME mar . said...

rindu nak main mercun ;)

azuha rahimi said...

pinjam gbr mercun bro...hehehe

ciKeju said...

tu pun google je..kikiki
:D