Followers

Wednesday, May 4, 2011

Jersey

tup..tup..gua,saffuan anuar,firdaus alviano,aliff akhmal dah berada dekat setiawangsa..hairan..tapi gua layan je..terus cari tempat parking kereta,melintas jalan,duduk minum di seri maya..terus bertambah lagi ahli yang lepak dengan gua..emaaibrahim,neena banquek,daus,"form6"(gua lupa pulak nama lu)..takpe,gua masih layan..sedut shisha perisa campuran buah beberapa kali..gua hembus..bermain dengan asap..

air mountain dew gua sedut dua tiga kali..tiba-tiba seorang pakcik berumur lebih kurang 40-an buka pintu kedai tu..kepalanya terjulur kedalam..lantas menunjukkan jarinya ke arah gua sambil memanggil gua..naik hairan gua..bila pulak gua kawan dengan orang tua..

tapi takpa,gua terus pergi ke arah pakcik tersebut..keluar daripada kedai..nasib baik 9mm gua bawak..tangan gua berada di kocek belakang..bila-bila masa saja gua boleh capai pistol gua dan tembak tepat ke kepala dia..tiba-tiba,

"awak beli jersey malaysia nie kat mana?"tanya pakcik tersebut.
gua dah pelik bertambah hairan..nampak tidak mencurigakan..tangan gua halakan kembali kehadapan..
"err,saya beli kat uptown shah alam..dekat danau kota pun ada."balas gua tersipu-sipu
"ouh,danau kota ada?saiz budak ada tak?bila buka danau kota tu?"tanya pakcik tu beria-ria
"ada,ada..hari-hari pun buka rasanya..pergilah tengok"gua balas macam gua nie peniaga jersey.
"ouh."pakcik tu angguk kefahaman dan blah..

gua rasa macam nak tembak orang tua tu selepas tu..pui,tak reti berterima kasih langsung kat gua..nasib baik gua tengah blurr,kalau tak gua tipu je gua beli kat Macedonia..

gua masuk balik kedalam kedai..semua diam,dalam hati gua "korang diam apekejadah,ini bukan library"..tapi yang terkeluar dekat mulut gua "apa bangang tanya aku beli jersey nie kat mana"..HAHAHA

2 comments:

emaa ibrahim said...

hahahahahaa, gila kebanar uncle tu -.-

CaDLyNN said...

pakcik tu berkenan ngn jersi tu..
tp rasenye belambak dah jual kat mane2 jersi :p