Followers

Wednesday, April 20, 2011

Nasi Koboi

2 tahun lepas gua ingat lagi..selalu jugak gua makan nasi koboi ni..maklumlah,zaman duduk hostel..malam-malam memang rasa lapar macam gampang..dewan makan pun bagi makan roti krim je tiap-tiap malam..macam kerajaan tak mampu sangat dah nak bagi makan tomyam ke,western food ke..orang kerajaan jelah yang dapat makan macam tu gamaknya..

macam biasa duduk hostel pukul 11 dah kena tutup lampu..dorm semua kena senyap..wayang macam dah tidur kat warden.padahal,bila dengar warden tutup pintu rumah..semua bangun sambung kerja sia-sia yang belum siap..ada bergayut dengan awek,ada pergi basuh baju,ada duduk bertenggek kat kaki lima kongsi cerita yang entah apa-apa..gua?gua macam biasa bukak cerita pasal nasi koboi..

terus segar semua budak dorm aku dengar..tapi macam gampang..bagi order je..malas pergi beli..makan masuk perut sendiri lah woi!cilaka..HAHA..tapi takpe,orang macam tu bagi gua peluang buat bisnes..gua bukannya banyak duit sangat sebenarnya nak beli nasi koboi..dah siap gua ambek order & faedahnya sekali..gua tunggu..tunggu pukul 2 pagi..baru line clear nak gerak..nasib baik ada beberapa kerat member gua yang tak sanggup kena tax 20sen dengan gua ikot sekali..adalah teman berborak..

-----

kedai makan tuu belakang sekolah,dekat jelah..sebab apa ramai budak tak nak ikut?sebab kena lalu kat area senior punya jalan..gua sekolah teknik..senior form 5..padahal tua setahun,nak berlagak macam dah puas makan garam..ikut nasib jugak kalau nak pergi beli,kalau pergi beli malam minggu..memang ramai senior duduk macam anjing kat situ..sebab esok tak sekolah..so gua selalu ambil order hari biasa..senang urusan..tak payah nak lalu polis trafik,jpj & kastam..kadang-kadang order sampai 20 nasi koboi..tak masuk lagi yang dorm lain punya order..memang 2 jam gua tunggu bertemankan nyamuk yang tak lut bau badan busuk gua..

----
sampai dorm,gua bukak lampu..tengok kedepan,zasss..customer gua dah buat bulatan tunggu nasi..nasib baik kawan,sikit lagi kaki gua nak singgah muka masing-masing yang kompelin lambat..ingat order 1 bungkus saje ke?bangang.makan 5minit,lepas tu gua tidur..nikmat nasi koboi berjaya juga gua rasa..tenang setenang air di kuala gua tidur..

----
esok pagi bangun lambat..zapp!rotan melekat kat bontot..masuk kelas sambung tidur sampai rehat..bangun kena starlite dengan cikgu..segar..malam buat benda sama lagi..

antara geng nasi koboi gua..(jangan tiba-tiba nak mintak royalti gambar)


*bangang jugak gua masa sekolah dulu.

2 comments:

saya bukan tomato said...

haiyoo ! sanggup tuh .. melantak plak ye .. baek tido..hehe :P

ciKeju said...

haha..
makan untuk diri sendiri
:D