Followers

Tuesday, April 26, 2011

Cikgu

lepas gua spm,ramai jugak budak-budak yang sama gua minta nak masuk maktab dan UPSI..gua memang tak lah kan..memang jauh sekali bagi gua nak jadi seorang cikgu..risau ada pulak anak orang yang gua ajar jadi tak berguna nanti..gua bukannya nak jadi macam cikgu shida tu..

 

 cuba lu orang bayangkan gua jadi cikgu..

tup tap tup tap..kedengaran tapak kasut gua menaiki tangga menuju ke kelas 4 Sutera..bunyi bising yang sejak tadi kedengaran kini senyap..umpama di dalam perpustakaan..satu demi satu anak tangga gua naik dengan penuh semangat..

"ini kelas 4 Sutera ke?"dengan nada yang garang gua tanya sambil membetulkan kaca mata..
"aah kenapa..kau budak baru ke?"seorang lelaki berbadan gempal membalas pertanyaan gua..

sikit lagi tangan gua nak lempang muka dia..tapi gua tak salahkan dia,muka gua yang awet muda ini menampakkan macam gua baru nak ambil spm walaupun sudah berumur 24 tahun ketika itu..gua redha..

"saya cikgu kelas kamu yang baru..saya akan mengajar subjek pendidikan seks."dengan selamba gua cakap..
muka budak-budak kelas dah terkejut macam nampak maria ozawa di papan putih..

budak-budak perempuan terus bergosip..kedengaran mereka berkata "hensem babe cikgu tu..memang aku tak pontenglah kelas dia." "minta-minta dia buat praktikal sekali masa mengajar nanti"..semua kata-kata itu kedengaran jelas di telinga gua..budak lelaki kelas itu hambar..mereka berkata "untunglah budak perempuan"

"diam!"gua cuba bersikap profesional..terkesima kesemua 60 orang pelajar gua..40 orang perempuan dan 20 orang lelaki..dalam hati gua berbicara,"parah gua macam ini..40 perempuan"

"hari ini kita buat sesi memecahkan air batu dulu..esok baru kita belajar"gua beritahu dorang..

sorang demi sorang memperkenalkan diri..baru orang ketiga memperkenalkan diri,perut gua lapar..terus gua keluarkan handphone gua,set record dan letak atas meja..

"cikgu ada hal sekejap,terus perkenalkan diri.. nanti cikgu dengar balik kat handphone..dan kau gemuk,bila semua dah selesai cari cikgu dekat bilik guru pulangkan handphone nie"tanpa menoleh ke belakang gua terus ke kantin sekolah..

---------

hari ketiga gua masuk kembali ke kelas 4 Sutera..pelajar semua terus bangun tanpa disuruh terutama pelajar perempuan.."cikgu nak awak buat lompat bintang sambil menyanyi lagu sekolah sampai habis..awak semua kena warm up dulu sebelum kelas bermula"

mereka terus buat sejurus arahan diberi..sambil gua merakam aksi lompat bintang pelajar kelas gua,kelihatan 2 orang cikgu perempuan berumur lebih kurang 25 tahun dan gayanya seperti belum kahwin lalu di sebelah kelas sambil bergosip.. "awak tengok cikgu lelaki yang baru itu,segak kan..pelajar pun dengar cakap dia..handsomenyaaa.."kata cikgu berbaju kurung merah.. "entah-entah pakai susuk,takpun botox"balas rakannya yang muka macam longkang di kaki lima blok C..

lantas gua terus bangun,capai 2 pucuk pistol..satu di kocek belakang dan satu lagi di stokin belah kiri kaki gua..bang!bang!gua terus tembak cikgu perempuan yang bermulut cabul itu..perlahan-lahan gua menghampiri dia yang nyawa-nyawa ikan.."muka ini pemberian Allah,kalau pandai jaga maka cantiklah ia"kata gua kepada cikgu itu..minit seterusnya cikgu itu terus mati ditempat kejadian..

pelajar kelas gua yang baru sahaja hendak habiskan lompat bintang terus berhenti..mereka umpama kagum.."siapa suruh berhenti?ulang balik dari mula"tengking gua sambil senyum nipis..

siren polis kedengaran,gua dah agak..cikgu yang muka longkang tu rupanya ada kawan yang muka macam dia jugak..gua rasa kawan dia mesti telefon polis..mungkin sebab takut gua tembak dia jugak..tanpa berfikir panjang,gua terus salin pakaian di hadapan pelajar gua..gua mengenakan singlet dan seluar 3 suku..lengan gua yang mantap terus menjadi bahan gosip budak perempuan..tapi itu tidak penting,gua kena lari..

kini gua bukan lagi seorang cikgu,gua menghilangkan diri selepas kejadian itu..

--------

amacam?nak gua jadi cikgu?
bukan seorang guru.

3 comments:

misz_naziha84 said...

Cayalah amar. Hahaha

misz_naziha84 said...

Cayalah amar. Hahaha

ciKeju said...

haha..
thanks
ke tcher mcm nie jugak?
HAHAHAH
:D