Followers

Thursday, April 21, 2011

Cerita Dengan Si Dia

semenjak dua menjak tiga menjak ini,gua dah bercinta dengan makwe sorang nie..nak dijadikan cerita,19Apr gua dengan dia set date nak jumpa..okay settle..gua dengan Saffuan Anuar datang dari Bentong..30minit je dari Bentong ke KL sekarang..dulu orang tua-tua kata 1jam..mungkin dorang lebih senang nak sebut satu jam daripada sebut tiga puluh minit..tapi takpe,itu hal orang tua..gua tak tua lagi so gua malas fikir panjang pasal tu..gua terus ke setiawangsa jemput makwe gua..


gua dah nampak makwe gua nie..gua call cakap dah sampai..rasanya dia dah nampak gua,tapi dia pergi tempat lain..hairan gua..masa tu terfikir,kepeng sangat ke gua sampai orang tak nampak?oh tidak,ini hanya ilusi tengahari yang panas..gua tak puas hati,gua call..gua panggil dia & dia datang..dari jauh gua nampak dia jalan gua ingat penguin..lagi sekali,ini hanya ilusi tengahari yang panas..haishh..

----

tak cakap banyak,kita orang pergi wangsa walk..terus menuju ke tempat bowling..gua tersenyum nipis sebab last main hari itu gua menang..jadi,tak kan nak kalah pulak kali ini...dapat lane 22,gua dah rasa tak sedap hati..sebab 22 tak best disebut..gua lebih prefer number 652..tapi malang,lane tak cukup..main punya main..makwe gua banyak buat spare/strike..gua strike satu pun takde..anjing betul..gua suspect dia main guna hantu..jadi gua kalah kali ini..tapi gua tenang..

----
shisha..gua dengar kerajaan nak haramkan..takpun nak buat cukai..itulah kerajaan,nak tax duit orang berniaga je kerja..lepas tu memunahkan duit..itulah kerja kerajaan..takde benda lain..bangang..tiba-tiba gua nak cerita pasal kerajaan..bukan dia bayar bil internet gua..gua lepak shisha dengan dia,saffuan anuar & neena..dah lama tak pekena shisha,gua cuak kebebeh sikit..tapi gua kaver,gua sedut..fuhh,skill lama gua masih mantap..cuma terganggu dengan budak meja sebelah yang asyik gua dengar dia panggil "iskandar"..mintak itu lah ini lah,bill lah..macam takde kaki nak pergi kaunter..bangang..sikit lagi gua nak lempang muka dia yang serupa muka orang zaman firaun..

----
balik..nampak kat luar hari hujan..KL asyik hujan sekarang..rahmat untuk orang KL gamaknya..beberapa ketika,gua tengok hujan sudah berhenti..tersenyum sehingga terkeluar lesung pipit gua yang manis nie..

---
sebelum balik,makwe gua sempat cakap..
"bie,kau gemuk doe"dengan selamba dia kata..
"BABI kau"dengan tenang aku menjawab..gua teringat sepucuk pistol yang gua simpan dalam beg gua..nasib baik gua sayang..kalau "iskandar" dah lama gua capai pistol gua yang berpeluru 9mm kaliber.

amacam ? sweet tak ?



*nama gua pun dia silap eja..kerap ponteng tadika gamaknya dulu..

1 comment:

emaa ibrahim said...

haha rindu. ni gambar lama :)