Followers

Tuesday, February 8, 2011

Antara Benda Yang Annoying Dekat Bank

Assalamualaikum..dah lama aku tak bercerita..harinie aku nak luahkan perasaan aku nie..HAHA..perasaan masa dekat bank..semua orang ada duit..bila ada duit pergi bank..bila pergi bank ramai-ramai..jadilah ramai orang di bank..HAHA..

okay..antara yang aku rasa annoying gila babi bila pergi bank ialah...

1.Orang ramai
aku memang tak suka bila ramai-ramai orang nie..macam jem pulak..beratur punyalah panjang..kalau semua proses berjalan lancar takpe jugak..ini kang tiba-tiba machine out of service..perghhh..aku angin gila babi bila kena..sebab aku pernah kena sekali lahh..HAHA

2.Cash Deposit Machine
mesin nie memang sahabat aku..sebab aku memang banyak menderma kat situ..HAHA..tapi kadang-kadang sahabat nie pun buat taik jugak..saja dye nak test iman aku..contoh bila aku nak bank in duit..aku bawak duit cukup-cukup pulak tuu..tiba-tiba boleh lak dye reject duit aku..kalau aku ada C4 memang aku letak dah dalam tempat duit tuu..nak patah balik rumah dah lahh jauh..nasib iman aku tak goyang..HAHAHA

kalau macam nie,hari-hari aku pergi bank..HAHAHA

3.ATM Machine
waktu aku sekolah kat kolumpo dulu aku ada kad bank tuu..kire untuk kes-kes parah bila takda duit..bila aku cucuk je kad atm tuu..nak lah keluarkan duit dalam rm10-rm30..boleh pulak notes rm10 takde..minimum rm50..memang hati membara..mesin tuu ingat aku takde duit ke?kang aku keluarkan rm20juta kang penat mesin tuu nak kira..suruh kira rm20,kerja mudah pun tak boleh..HAHAHA

4.Bila Warga Emas Yang Simpan Duit Bawah Bantal Guna ATM
bukanlah annoy sangat pun..tapi kadang-kadang bila nak cepat..ada je orang buat pasal..tak ingat password lah..bila guna cash depo machines nombor akaun tak cukup/terlebih lahh..hadoi..ada sekali,pakcik tu minta aku tolong bank in duit untuk anak dye..aku pun tolong dengan dada yang terbuka..cewah!HAHA..tekan-tekan-tekan nombor tuu..tiba nombor akaun tak cukup..aku pun cakap,nape nombor nie tak cukup pakcik?dye jawab,ehh dulu pakcik buat cukup je..aku pun,betul pakcik tak cukup..dye dah hilang arah tumpuan dah..call anak dye,tak angkat pulak..orang dah ramai beratur kat belakang..segan lak aku orang ingat aku anak dye..HAHAHAHAH

5.Bila Abang Bawa Senapang Hantar Duit
yea!suka duit sampai..boleh keluar duit juta-juta..tapi yang sakit hati,dorang nak transfer duit tuu punyelah lama..orang tunggu kat luar bank dah macam orang nak tengok konsert Nirvana..bila dah selesai dorang transfer duit..peminat duit nie pun berlari & moshing sikit untuk masuk kedalam bank..&& sebenarnya,ape jadah moshing & wall of death tuu dicipta di bank sebenarnya..HAHA

SOLUTION
 

6 comments:

CaDLyNN said...

betullah point2 tu..
lagi satu..tak suke masuk kt CDM..ada kenangan pahit..hohoho

Anip said...

aku plg tak suke bila orang ramai, hehehe

syahida sukor said...
This comment has been removed by the author.
blog-tips-kurus said...

(ni nak tinggal jejak:)

teknologi canggih pon kadang2 menyusahkan bile offline..

ciKeju said...

:)

mufami said...

Lagi satu time sampai giliran kita selepas beratur panjang nak amik duit dalam bank tibe2 ader orang tak dikenali bagi buku akaun nak kua kan duit dier (tumpang kiter punyer turn)..bijak kan?