Followers

Friday, December 3, 2010

Kenapa Aku Menulis Blog ?

Assalamualaikum..kom apa kombat..bat apa batmen..men apa mentol..tol apa tolak..lak apa laksa..sa apa satu..dua tiga doremi..HAHA..tiba-tiba termereng pulakk..inilah penangan exam spm..otak pun jadi beku umpama abc..tapi tak apa,teruskan pembacaan korang sekiranya gangguan emosi masih belum berlaku..kenapa aku menulis blog ?
bagi aku,aku ada beberapa sebab kenapa aku tulis belog..macam semua orang jugak..buat sesuatu mestilah ada tujuan..kalau tak ada tujuan maknanya dye perlukan perhatian..HAHA..okay,back to the topic..sebenarnya aku nak popular..dulu aku masuk Akademi Fantasia..tapi tak lepas..umur tak cukup..ish ish..jadi juri sarankan aku tulis blog..dye kate orang sekarang tulis blog pun popular..aku tak pecaye..tapi aku pun menceburkan diri dalam bidang pem"blogging" nie..rupanya ramai gila orang dah popular sebab blog nie..macam Hanis Zalikha..dye cantik..saya suka!HAHA..kalau tak ada blog..macam mane orang nk kenal dye kan kan..tak kan dye nak menulis surat kepada semua peminat dye..HEHE..
okay,then antara sebab aku menulis blog ialah blog boleh menjana side income korang tahu..dulu aku tak percaya pun..tengok orang buat duit riban-riban..macam tipu..tapi bila aku buat blog..aku pun buat duit..tapi takdelah riban-riban..reban ayam pun takde..HAHA..terima kasih lah kepada mr Nuffnang sebab memberi peluang kepada semua blogger untuk membuat duit..(tengah bodek BE nie)HEHE
sementelahan itu,cewahh ayat..berdarjat tinggi..HAHA..sebab aku rasa paling penting ialah aku menulis perjalanan hidup aku..sebab kalau harapkan orang lain,memang perjalanan hidup aku tak akan ditulis..nanti bila aku dah tua bangke,boleh lah aku baca balek apa semua yang aku lalui..tu pun kalau aku reti baca lagi masa tu..HAHA..mesti menangis baca waktu tuu..entah-entah cucu aku baca time tu..latu cakap kat aku "atok,kenape tulis pasal atok kencing dalam seluar?"..aku pun jawab "itu pun perkara yang terjadi dalam hidup atok"...HAHA
kenapa lagi aku tulis?sebab kadang-kadang aku pun punyai emosi & tempat luahan perasaan..HAHA..so aku tulis lah apa aku nak tulis..aku bagi pendapat aku..aku letak macam-macam dalam blog aku..sebab blog aku..aku punye suka lahh nak letak ape..bukan blog orang lain..HAHA..tapi kalau rasa tak suka..janganlah malu sangat nak tekan buttton X..HEHE..

ookayylahh..nielah antara sebab aku tulis blog..sebab korang apa pulak??   ;)

5 comments:

fiDooo said...

wah! betul tu,, blogger fames macam Raja Petra pun ok, hehe

adrina sidek said...

kencing dalam seluar pun nak tulis gak ke?? hihi.. =P

eiela said...

saya berblog untuk mereleasekan, berkongsi maklumat, menjana side income dengan blog, dan sekadar memenuhkan masa lapang.

Latest Entri :
Blog Oh Blog!!
Senyum Itu Sedekah

Lelord said...

akak pun mula2 sekadar suke2..skang lagi suke bile nuff ade sket ni hehhee

hans said...

aku buat blog pun sebab aku suka menulis

P/S : Apa Yang Terangkat Bila Ada Kakak/Abang/Adik Angkat!