Followers

Friday, December 17, 2010

Cicak Tokek

Assalamualaikum..sekarang meletop sini sana pasal cicak nie..awal-awal tahun dulu memang aku ada terbaca pasal benda nie..tapi mana nak percaya boleh naik RM juta-juta..dah lama kemudian baru aku dengar balik pasal cicak nie..harga lagi melambung tinggi..ramai orang cari cicak nie..
orang kata cicak tokek yang kat atas nie seberat 64KG..korang bayangkan dah nak macam buaya dah nie..tak silap aku dye jual cicak nie dengan harga 1KG-RM 1juta..so semua sekali RM64juta..tak ker berkepok duit dalam poket..jual cicak je..HAHA
tapi jangalah tamak sangat nak kaya..pergi cari bodoh-bodoh dalam hutan..memang mencari maut agaknya..orang kata cicak tokek nie punya bisa 2 kali ganda daripada ular tedung..&& takde vaksin lagi untuk bisa cicak tokek nie..so keselamatan harus diutamakan..
kenapa cicak tokek?tak boleh ker cicak kobeng..HAHA..dikatakan cicak tokek nie berharga sebab batu hempedunya boleh dibuat ubat untuk HIV/AIDS..tapi masih didalam kajian..kalau betul mujarab,happy lerr orang yang ada AIDS..&& nak dijadikan cerita..aku dan kekawan aku pergi jumpa penternak cicak tokek nie..memang banyak laa..dekat 50ekor jugaklahh..bermacam saiz pulak tu..masa kitaorang datang tu..pakcik tu nak pindahkan tokek tuu..tiba-tiba terkeluar pulak..melompat cicak tokek tu kat depan kaki aku..nak menjerit malu..jadi aku angkat kaki..HAHAHA..kalau aku kene gigit,mau aku bakar rumah orang tuu..HAHA..&& kami sudah memiliki cicak tokek ^^..

*kawan aku AWC ingin membeli cicak rumah mahupun cicak kobeng dengan harga RM2k dengan cicak sebanyak 200 ekor..HAHAHAH

9 comments:

cik_paan said...

wah...kalau aku dapat cari vaksin..
lagi kaye aku jual kat oang yg bela cicak nie..hahahhaha

NAZRUL AHMAD said...

tokek nie dah lapok dah ,,skrang ada g benda baru,,macam biawak,,aku ada tokek tapi haram xda sapa nak beli tapi cakap ribu2..bila dah ada sapa xnak beli,cicak aku 300gram.tapi semua janji kosong ja,,,harap2 jgan lah orang tpegaruh dengan cita tokek2 nie ya.aku dah bela setahun dah tokek.

Anip™ said...

cicak rumah banyak lah? nak ker..

Latest Entry :
-> Ingin Mencari Cinta, 10 Petanda Seseorang Ini Adalah Jodoh Kita !
-> Tingkatkan Trafik Blog Dengan Sistem Autopost Entry Terbaru Di Malaysia Blogger United !

misz_naziha84 said...

cicak tokek plak.. Hahaha. Tp kalu tchr mmg xde keje la nk pi cari. Bukn sbb brbisa tp sbb GELI!!!!! Xkuasa la dik nun oiii!!!

ciKeju said...

hehe
^^

misz FaTiN said...

eeerrr... besar nye..
i really hate haiwan yg bernama cicak..

http://atentiqa.blogspot.com/2010/12/im-killer.html

Tokek Sabah said...

Salam.
cicak tokek takde bisa. Cuma gigitan dia tu kuat dan susah nak lepas.
Tokek tumpang lalu ya~

Anonymous said...

nazrul klu x nak tokek tu bg kwe je bela

budak minang said...

nazrul klu dah x mau tokek tu bg sy aje bole byar murah 2 je