Followers

Monday, October 11, 2010

Terjun Terjun Si Air Terjun

hey fellas!sabtu lepas pergi jungle trekking..bestt gila siot..haha..okay,lokasi air terjun tu dekat Janda Baik,Bentong..air terjun 7 tingkat siot..lebih kurang 45minit dari gombak & 35minit dari Bentong..kite orang bertolak pagi lahh jugakk..kata nak sampai awal..hehe
motor Stromberg!
bila dah sampai Janda Baik..pergi terus ke rumah Am..kiteorang pun bukan tahu sangat jalan..haha..parking motor kat rumah Am..jalan kaki ke destinasi..
mula berjalan!
sesat!tanya orang kampung jap..tourist guide takdak..haha
sampai kat tanah orang kaya..masuk secara haram..besar gila tanah dye..boleh sesat jalan dalam tu..
baru suku perjalanan
sesat!masuk2 hutan tiba je keluar kat jalan raya balek..sakit hati derr..kaki penuh pacat..
perjalanan sebenar baru bermula..dari kaki bukit nak ke air terjun ambil masa 30 minit..tinggi siot mendaki.
tingkat ke berapa entah nie
ini tingkat ke 7..pukul 1tengahari sampai..
celebration the fall!aku sexxyy sial..
freestyle der!
-2degree celcius..hahaha
aku disitu menjadi water bender!
dengan Megat & M.Hatim..
sungguh indah ciptaan Allah

hisapan pacat!

persiapan balik!

tapi dalam perjalanan balik ada satu kejadian yang menakutkan gila..aku,alep,sapuan & jalan di belakang..tiba-tiba ada dengar bunyi sesuatu..macam ek nak buat bunyi tu..macam nie lahh..grrrr...grrrrr..lebeh kurang lahh..tengok belakang,kiri,kanan xdk ape pun..hati dah mula rasa tak sedapp..jalan je sambil alep pegang parang..makin lama rasa macam benda tu mengikut je..bunyi makin kuat..nasib baik alep bawak mercun bola..bakar 2,3 kali..ketar gak lah lutot nieh..jalan je dengan perasaan yang cuak gile..lama-lama dah rasa macam dah takde dahh..macam benda tu dah pergi..alhamdulillah selamat..kawan aku cakap macam harimau kumbang..warne hitam..dye ade tnampak..tapi tak tahulah...tak kisah lah ape pun..janji dah selamat..

*tapi ingat hujung tahun nak pergi lagi..hahahaa



5 comments:

jojo said...

maiu2 bunye nyeer

Kuman Chaos said...

lama tak ke air terjun... Kuman "kenapa.." Entry

ciKeju said...

setengah jam mendaki bukit..

::::.cik itam..:::: said...

waaa.. jauh giler nk g air tejun 2.... 1/2 jam

NANIE said...

err pacat? benci pacat.