Followers

Tuesday, August 3, 2010

Tutorial:Cara Tengok Movies Terbaru Di Internet

okay..harinie aku nak perkenalkan laman web yang baru aku jumpe nieh..maybe web nie da lama da kot..takpelah..aku just share je..dekat web nie memang banyak movie baru..rasanya sume movie english saja..yang bestnya aku da tengok cerita "the last airbender"..padahal kat malaysia 5Ogos baru kuar..haha..
tengok screenshot atas tu..semua cerita baru-baru..haha..memang best lahh kalo nak layan..tapi cam biasa lah..quality video kureng sikit..tapi still okay kan..screenshot atas tu semua top movies..ramai orang tengok..sekarang jom aku tunjuk cara-cara nak tengok movies nieh..

first korang pergi ke google & taip awooh.com. tu website movie tu..
lepas tu,korang akan jumpe banyak list movies..tekan lah yang mana berkenan dihati..lepas tu klik "watch this movie"..then ada kuar macam yang bawah nieh..pilih nak tengok kat web mana.

okay..kalau da klik button atas nie..mesti ada keluar nie..relax..jangan gelojoh..korang tekan "click here to fill survey"

then,pasti keluar tab yang nie pulak..okay..jangan gabra oke..korang just kena sharekan website awooh.com tu..so ikot korang lah nak share kat mana..bawah tu ada banyak pilihan..buat pilihan yang bijak..haha


bila dah siap share..page atas tadi tu akan unlock automatik..dah page cam dalam gmbar nie kuar..dah lepas tengok lahh maknanya..& korang just perlu pause untuk kasi video tu buffer..

apa lagi enjoy lah movies korang!hehe

*sharing is caring..
:)

12 comments:

shafiq said...

buffering lame x ? cambest je web ni. huhu.


My latest entry : Perkahwinan Bertemakan Superhero !

velasrizal said...

so xyah la pegi tgk weyg dh lps ni..

Jom Jalan-Jalan Di i-City

ZACK ENTRY said...

agak menarik ni..boleh jimat duit..hehe




latest entry Ekspedisi Jelajah Gua - Episod 1 (Gua Sanding)

ciKeju said...

hehe
ikot internet kot..
aku punye tak lama sangat pun

::cikjuju::◕‿◕ said...

sy gune wireless dirumah sgt laju...x yah tggu buff!!weeep kan yg sadisnye .....tpkan yg sadisnyer lepas tgk 72 minit then kene tggu 54 minit br dier smbg balik....huhu...anyway thx tau sbb share...sgt seronok..!!

ciKeju said...

hehe
tapi kire oke laa tuu kan kan..hehe
:)

elmo blurb said...

tenz cikeju! info terbaek. sedang mencuba. ;)

Noridah said...

Never try before. Maybe will try it. Thanks =)

Kualiti video memang tak elok ke...owner tu tak update dgn kualiti video time to time ke?

.kinah. said...

aku dah share, tapi asal tak kuar? :(

ciKeju said...

@noridah:kualiti memang cam cetak rompak..

@kinah:err...tataw lahh..cube lagi..

haidir said...

erm....mcm susah je....
akhir lepas mencuba......mengunakan p1Max...unlimited edition...warh!!!!sungguh laju buffering dia!!!

Ahn said...

wow.tengs.jimat rm13 utk movie baru