Followers

Friday, August 6, 2010

Bila Hidup Bertuankan Nafsu

salam..sorry sebab lama menyepi..agak kebizian semenjak-dua menjak nie..okay,tajuk kat atas tu member aku selalu cakap..sampai aku pun dah naik hafal..haha..just nak share sikit pasal nafsu nie..nafsu memang ada banyak..banyak sangat..tapi tipikalnya,bila sebut je nafsu..fikiran terus ke nafsu seks..yo!kena upgrade pemikiran..
okay..kalau tengok sekarang..dah nak sampai ke akhir zaman..sepatutnya,bila dah nak sampai ke penghujungnya dunia bertambah baik..manusia bertambah baik..tapi,sebab nafsu..dunia sekarang dah kucar-kacir..manusia amat rakus membuat pelbagai urusan dunia..yang kaya terus mencari kekayaan..yang jahat terus menjadi jahat..ini semua adalah dorongan nafsu..

tak lama lagi dah nak masuk bulan ramadan..setan semua akan dirantai..tapi kenapa ada orang buat jahat lagi??ya,masih lagi bertuankan nafsu..setan xsempat pun nak tinggalkan pesanan kat manusia..tapi nafsu yang mengawal diri..so,sama-sama lahh kita muhasabah diri..jaga diri,jaga nafsu..
contoh bertuankan nafsu
*tazkirah jumaat
=)

3 comments:

Shafika Syuhada Rosli said...

yossshhh... i thought u r girl . since, cikeju .

ciKeju said...

yaa...everyone thought the same
=)

ayu cheese cake said...

uishhh ! sensor kan pict negro tuh patot nyee ((: