Followers

Thursday, June 17, 2010

Salah Cikgu Bahasa Melayu Atau Bahasa Inggeris?

haa..korang mesti da selalu nampak gmbr2 signboard yang salah eja kan kan..kali nie aku jumpe kat jeti masa aku pergi perak..
orang yang tulis nie mesti konpius..nak tulis dalam BI atau BM..hehe

*tapi mahal betul nak naik bot tu..[lari tajuk]haha

15 comments:

En iLham said...

aku rase die pun konpius die orang melayu ke org putih
haha

ciKeju said...

haha
betol gak tuu
:)

Cik Ubi said...

asal maklumat da di deliver sudaa..dorg ni malas nk revise grammer..huhu

Si Kenit said...

alaaa ktmana ni?
buat malu org perak je
muehehee

cikkiah said...

kasihan beliau..nanti kita belikan kamus dewan bahsa dan pustaka untuk beliau ye..hmm...

ciKeju said...

@si kenit:kat gerik,perak..

faye said...

^____^ biar betulll konpius betul BM ke Bi ni hoho

Tupai Karan said...

tu kira xpa lg.. cuba kalu tulis situ

"Maxsima 4 ORANGE 1 BOAT"

kan xpasal kena usung buah oren lak :P

purplish.pink said...

cuba tny advertiser tu, 'skolah sampai dajah bape?"

'bahasa jiwa bangsa'

Eza Rashid said...

hahhha,,,jwapan nyer orng yg wt signboard nie scool iggeris,,,,,sat lg xbesh,,,,,,tuh yg cmtuh,,,,heheheh,,,lalu cni,,,nang blek erk,,,

zither said...

wah semart tuh ejaannya. haa boleh buat nama syarikat, unik. hehe

Faizal Fredley said...

hahahah...ni boleh masuk kan dlm assingment bm aku ni...x yah susah2 nak cri kesalahan ejaan kat lain...

ayunda maajis said...

weehuuu..mahalnyer incik maxsima oi..cekik darah ni..ikan x tentu dapat lagi..

ciKeju said...

haha
orang nie mesti skola masa zaman perang nie..hehe
:)

nuriz said...

bhs skrg byk rojak dan perkataan pun nak rojak gak le huhu