Followers

Monday, May 24, 2010

Tips Mencari Followers

okay..hari ini aku nak cerita pasal followers ataupun pengikut..betul ker?hehe..hantam sajalah..hari tu masa followers aku cecah 3 ratus..ada seorang blogger nie tanya aku..macam mana nak dapat followers ramai beriban-riban..so,hari nie dengar aku nak cerita nieh..haha


mengikut aku yang tak berapa nak otai sangat dalam dunia blogging nie..ada beberapa cara kalau nak tambah followers korang..antaranyaaaa..



Entry kena mantap..
haa..nie yang paling penting sekali..entry yang korang post kena mantap..bila orang lain baca ada aura suruh dorang baca lagi..bila dorang da suka,mesti dorang follow kan..korang jangan lah pulak cerita pasal ayam makan lepas tu berak..sapa nak baca kan..

Follow blog orang lain..
ini pun penting jugak..korang follow blog yang korang suka..nanti lama-lama mesti ada orang follow korang..janganlah pulak bodoh sombong..dah lah tak nak follow orang..lepas tu paksa orang follow kau pula..banyak cantik kau..

Page jangan serabut..
bab page nie,kalau boleh jangan lah serabut sangat..sakit mata tengok je nati..dengan widget kiri kanan atas bawah sume ada..bila serabut sangat, orang malas nak tengok..time loading pun slow..so,followers korang lari nanti..hati-hati nie..

Bila dah follow..
kalau dah follow orang tu..apa lagi,berkenalan lahh..secara tak langsung trafik korang pun naik..kalau korang follow 1000 blog..then hari-hari tanya khabar orang..ramah mesra apa semua..confirm orang pun suka..so mesti lah ada punye orang follow korang..tapi,jangan lah orang nak berak pun kau sibukk..hehe

*aku rasa maybe tu je kot yang boleh aku kongsi kali nie..lain kali aku cube berkongsi tips ngan korang lagi..
:)


25 comments:

Si Kenit said...

ahahahaa
follower tu tak penting
tapi reader tu penting kan?
thanks for the tips =)

Alien Hijau said...

terima kasih share tips ni. hik3
leh cerita plak x ape pentingnya follower nih?

ciKeju said...

:)
entry lain kali saya cerita

~Blabberina~ said...

btw,kita pun xdela dok sebut2 kita follow org tu,tp snyap2 je dah 160 org follow blog..hehe..

http://blablablabber.blogspot.com/2010/05/alexa-ranking-more-tips-to-increase-it.html

~Blabberina~ said...

and ramai gak yg dpt followers sbb depa kata "i dah follow u,u follow balik ye, or "follow me,then i follow u"--> yg ni aku tak berkenan sgt

Miro Armyrule said...

thumbs up...nice

Adyshariz said...

btui3..he..he..

TUKANG KATA said...

dulu ,aku amalkan i follow u, u follow me..

tp skang no more lah..wat pe tipu diri sendiri,semua org ade citarasa..aku harap org follow dgn ikhlas..

:)

Aisya said...

followers+readers..dua2 sme pentg..hoho..nice sharing :)

suhaisweet said...

nice en3..visit mine if free.;D

NU.YA.RA said...

saye blogger baru..thnks 4 da tips...

Encik Tikus said...

betul semua info nih :D

ciKeju said...

sama-sama
:)

rizal jabai said...

setuju2..sokong same keju..hehe

sue said...

oo..ptutla ciKeju rmai folower...hakhak~~

ayunda maajis said...

mmg la betol tips ko tu. dh ramai follower ko ni..dh byk jugak yg komen ko. tp aku harap ko reply la setiap komen yg diorang bg tu..nnt diorang lagi rase dihargai..understood? xder ler aku tgk dialog 1 hala jer..

Syafiq Kadiran said...

nice tips...dah ada folower ramai mmg kene rajen beramah mesra...

ciKeju said...

@ayundaa:hehe..aku akan cuba..terima kasih..
:)

BeaN MorENo said...

hm...speechless...hak3

Alynn Notnot said...

nice tips!!! nak cari follower jgk la lps nie :DDD

ciKeju said...

sama-sama
:)

hazmi said...

wey k0 da jd otai blogger skang nie!!..

ciKeju said...

thx

WZulhilmi said...

Tahniah2!! Sebab dah melebihi 300 followers!! :)

Nie antara komen sy :

1. sy rasa klu kita nk buat entry yg mantap kita kenalah ikhlas dlm menulis. Tak pyh nk palsu2 tulis havoc2 tapi bkn diri kita yg sebnar. Lgpun entry yg mantap adalah subjektif bagi setiap org.

2. Sory i hv to tell this. Tapi ak x berapa suka sngt follow blog atas dasar i follow u, u follow i. mcm tak berapa ikhlas. Selalunya org akan follow lepas tu dh tak muncul2 dah. Hahaha.

3. Yang ini sy setuju!! Page jgn byk sgt widgets. Nanti makin lembap!! Biar neat and simple. Tapi entry mantap.

4. Yang ni pun ak setuju jugak. Beramah2 lah antara satu sama lain.

WOW!! ak terceramah pulak kat sini. Hahaha. Ini semua sekadar opinions ak je. :)

ciKeju said...

haha..
terima kasih
:)