Followers

Sunday, May 16, 2010

sape pernah makan OBLONG?!

oblong..oblong..oblong..haa!macam mana korang sebut oblong nie?aku pun tataw pronounce dye macam mane..tapi,peduli apa..makan saja lahh..hehe..korang pernah dengar tak oblong nie?takk?jom tengok apakah oblong nie..


semalam masa kat kuantan aku pergi ke pasar malam kat bandar kuantan tu..tengah jalan-jalan cari makan..ternampak sign board tulis oblong tu..aku pun..amenda lah oblong nie..cam pelik je bunyi dye..nak trylah..nampak cam ramai orang..mesti sedapkan..apa lagi,aku pun beli lah oblong daging lembu..selain lembu ade jual oblong ayam & kambing..

gambar google..aku tak sempat nak snap oblong aku..hehe

rasa dye memang sedap lahh..resepi apa tah brader tu letak..cair je dalam mulut aku..dengan sos blackpepper nya..pergghhh..layann..tapi,korang perasaan tak..oblong nie lebih kurang cam prosperity burger..okay apa kan..oblong nie kire local punye lahh..beli lah barangan malaysia..haha

malaysia punye oblong

Mcd punye oblong

*so macam mana?korang pernah makan oblong nie?jom share sikit..


29 comments:

encik tikus said...

Pernah-pernah,sedap derr.Xrugi beli,tapi aku beli dekat Mcd lahh,hehe :D

Fido Dido said...

aku pnah mkn oblong mcd.

hari2 lak ue..haha

da la free.. :))

jom bkak kdai oblongata..hahaha

kenwooi said...

wah so delicious! =D

ZouL said...

wow..
oblong...sedap giler ah..fav aku tuh...beef + black peper + xnk mayo

Nur Hawa Mohd Zin said...

saya pernah...saya pernah...saya pernah..hehe

Joe said...

tak pernah makan le.. nampak cam sedap je...

Alyssa Villamor said...

sedap2..1st time beli kat pasar time puasa kat kuantan gak!
tapi lama2 tgk harga dia cm mahal jek..huhu

ciKeju said...

hehe..
yeap!memang sedap..
harga dalam rm3.50 - rm4.00
okay kott?

Melz said...

mel tak pernah nak makan . sebab nama dia pelik ahaha takut jgak nak makan :P

ciKeju said...

haha
nama kurang commercial skit..
tapi rasa ummmpphhh

MrSup said...

aku penah mkn oblong daging.daging black pepper lg.peh..mmg sedap habis..yang aku mkn ni yang kat kedai beger tepi jalan je..

teringin nk rase oblong McD.. Sedap x?

Nur Hawa Mohd Zin said...

heheh...yg pntg sedap dan murah..ala2 prosperity lah..

ciKeju said...

:)

ayunda maajis said...

oblong..hurm..ko kena belanja aku mkn ni..pasti makin sedap rasenya.ehehe

ciKeju said...

haha
kurang sedap kalo cm tu

tOm said...

yup yup..
oblong mmg cedap !

ciKeju said...

:)

Aku Chun said...

oblong yg sedap..kuantan mmg best..ehehe~

Syafiq Kadiran said...

selalu sgt makan oblon ni kalo g pasar malam...tempt aku blaja pon ada jual gak mende ni..mmg sedap!!!

miss alinto said...

da selalu sgt makan.. lagipun ade wat dokumentari pasal oblong ni..kalau rajin tgk la dekat blog cik ali...

http://azlinnorazia.blogspot.com/2010/05/deja-documentary.html

fikaryna said...

wah, menyelerakan..kat kuantan ada eh..oh, dah lama x balik kuantan..

BeaN MorENo said...

berger oblong memang best

Roronoa Zoro said...

macam best jerk !

tapi xde jual la kat sini.. =(

ciKeju said...

oblong terbaek!
:)

miLoy™ said...

slrrppp!!..
sdap jek nmpk bnda 2..

nuriz said...

sedap ke..teringin le pulak, nama pun unik

ciKeju said...

sempoi

amy alisya said...

sangat sedap burger ini...tapi kalau tambah cik keju dalam nyer..lagi sedap sebab ada cik black paper..kan.kan

ciKeju said...

haha.
tersangat lah sedap kalo camtu
hehe