Followers

Saturday, May 8, 2010

Perdana Menteri Pakai Serban..

salam semua..suatu ketika,aku duduk sambil berfikir..negara kita aman tapi masih terdapat kepincangan yang melanda..apakah sebabnya?korang semua tahu?okay,kita pergi kepada pemimpin dulu..negara kita sudah lebih 50 tahun merdeka,pelbagai kemajuan sudah dikecapi..namun kemajuan dari segi akhlak masih kurang..terdapat lagi kes-kes pembuangan bayi secara berleluasa..apa puncanya?




Pernahkah korang terfikir kita perlu mempunyai pemimpin yang datangnya dari alim ulama?apa salahnya kan..mana tahu terdapat perubahan besar dari pelbagai sudut negara kita..bukankah kerajaan Madinah dahulu di ketuai oleh Nabi Muhammad S.A.W. tidak kah kita mahu zaman kegemilangan kerajaan Islam itu berada pada kerajaan kita?


Kerajaan Islam yang pernah dipimpin oleh Sultan Muhammad Al-Fateh bagi menawan Contantinople mempunyai pemimpin dan rakyat yang baik..
Sabda Rasulullah s.a.w. ketika menggali Parit Khandaq; “..Constantinople (kini Istanbul) akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……”


dari situ kita boleh mengambil pengajaran..bagi mempunyai kerajaan yang mantap,kita perlu mempunyai pemimpin dan rakyat yang baik..Rakyat juga perlu memainkan peranan yang penting dalam membina kerajaan Islam yang lebih baik..


Tidak mahukah kita dipimpin oleh golongan alim ulama?Setuju kah jika perdana menteri kita yang seterusnya datangnya dari golongan alim ulama?

hayati video di bawah nie & anda akan faham mesej yang ingin disampaikan..

*renung-renungkan dan selamat beramal  :)

12 comments:

nuRuLain_zAiNi said...

why not? asalkan beliau layak mnjadi pemimpin

assAuri said...

yup.aku stuju sgd2...aku suke ngn perkare yg ka post arinie..
klu la menteri kte cam Nabi MUhammad,Umar bin Abdul Aziz,Salahuddin al Ayyubi,Harun Ar Rasyid,Sultan Muhammad Al Fateh..bnyk lg pemimpin Islam yg kte bole contohi..Negara kte(Malaysia)pasti dlm kemengan even kt mane jua..
klu,pmimpin je baek x jd jgak..rakyat mesti mcm rakyat smase pemerntahn Sultan Muhammad Al fateh...InsyaAllah..

http://malaysia.youthsays.com/sufya/youth10

TUKANG KATA said...

saya setuju..

:)

ciKeju said...

setuju
:)

Dara lapok said...

setuju bulat2.. (^^)b

AyanaAsham said...

comelnya adik2 tu.

ciKeju said...

:)

serol said...

Aku pun setuju.. Tp malaysia ni susah nk berubah tampuk kpmpnan yg ada skrg..

pondokmerah said...

nice blog saya baru aja belajar buat blog http://pondokmerah.blogspot.com

ciKeju said...

perlukan perubahan
:)

Anonymous said...

aq pling skew vide0 dy!
best glew~~~~

ciKeju said...

best kan
:)