Followers

Wednesday, May 26, 2010

First Time Bawak Kereta

salam..okay hari ini jom kita bercerita pasal kereta..apa itu kereta?ada empat tayar dah panggil kereta?salah..satu tayar pun kereta jugakk..kereta sorong wehh..hehe..korang korang mesti dah lama bawak kereta kan..boleh dikatakan expert kot..tapi,,jom cerita pasal first time kita bawak kereta..


aku walaupun takde lesen lagi tapi pernah lah bawak kereta..semuanya bermula tahun 2009..waktu cuti bosan-bosan duduk rumah kan..bangun je tido tengok family pergi KL..apa lagi..sebuah kereta tinggal kat rumah..haha..aku terus carik kunci kereta..latu bawak pusing-pusing taman..tapi tu kereta auto senang je..bila dah lama aku curi-curi bawak..jadi cam dah biasa..bawak siap sebelah tangan lagi..konon lah dah expert..haha..masa tu gila steering jap..haha

tapi aku pernah jugak bawak kereta manual..nasib baik aku dah biasa bawak motor ada clutch..so basic dah ada..cuma sekarang clutch pad tu kat kaki je..aku pun selamba je wat wat tahu..amekk kau!macam naik kuda kereta tu..melompat lah bak kata orang tua..berdebar-debar jantung..siap boleh cabut letak kat luar..haha..kan practice make perfect..lama-lama aku reti pun bawak..senang je..haha..


nasib baik selama aku bawak nie tak ada lagi apa-apa yang berlaku..tengok orang eksiden ngeri jugak..minta-minta lah dijauhkan dari semua tu..amin..aku rasa tu je lah pengalaman aku bawak kereta..takde pun yang tak best berlaku..korang pulak?

nie betul bawak kereta..bukan memandu..haha

*ada beza ker orang ada lesen ngan orang takde lesen bawak kereta?perempuan atau lelaki lagi power bawak kereta?
:)

17 comments:

ohmywtf said...

haha...terror la kereta tu :-P

::dAuZsHaNLeY:: said...

ahah...
aku xreti bwk moto yg ade clutch...
tapi bawak kete tu ok laa...
same ke??

ciKeju said...

haha
same je kot..
beze clutch tu kat kaki & tangan je
:)

shasha cartEr said...

haha..juz suke part mule2 u bwk manual, mcm kereta kuda ke dear?
haha..

TTT said...

ahakz kite xde lesen XD

Encik Tikus said...

bawak kereta dan memandu kereta memang ada beza,hakhakhak

ciKeju said...

haha
tersenguk-senguk kereta tu..
hehe
:)

beza memang berbeza
haha

Hidayah Ismawi said...

ahaha.. rasanya kalau bawak manual sekarang confirm tak pass lagi..

have had many adventures with my car .. bnyk sgt nak tulis kat sini..so kalau tuan tanah sudi.. baca kat sini yek..

http://thehidayahstory.blogspot.com/2010/05/psstt.html

FarHa said...

wawa sy tak mahir sgt bwk manual..adehh kalo setakat pusing dekat2 boleh la...

sy mahir auto...cume satu je sy..kalo nak pariking..tak reti dr depan..kompom senget...tp kalo undur haha kompom expert..

erkk bab sapa lagi power bwk tu no komen..sy dah biasa drive sorg2 dr ganu-jb n jb-ganu tak tukar driver...

n palong best sy pernh dr jb ke ganu sy turun kul7 sampai umah kul 1 haha caya tak?? so sapa yg ganaz sekrg???

NokiaDream said...

aku bawak keta manual xde problem..mcm pro..tp bwk vespa ada masalah la..xtau nape..dah ditakdirkan sbi pemandu kereta pacuan 4 roda kot.hihi

Mis Erika said...

hihihi..teringat tyme 1st tyme bwa kreta dlu..mlompat2 kreta tu..hahaha..

ciKeju said...

haha

@farha:perhh..jauh tuu..dari jb-ganu..tak tuka driver laktu..ganasss..haha

Norhayati Rostam said...

ada lesen letak dalam frame.pegang stering, kaki terketar2.wakaka.
tak jadik jugak..ye dak?

$Y@}{!D@ said...

pe barang bwk auto weh. haha.
aku pon mcm ko. curik2 bwk bila family aku x de. bwk gi ketari je kot gi isi minyak. haha. tapi aku bwk power stereng. ble stereng biase, gle susah kalo nak parking.

tapi bwk kereta mmg satu feeling yg besh. haha. jadi gian dowh. tapi da lme2 bwk jd bosan n penat nk bwk. haha

ciKeju said...

haha
tau takpe..

@syahida:haha..g isi myk watpe..ko kalo kene saman takpe..ayh ko keje jpj..hehe

miLoy™ said...

nice memory meh ble dpt jd gler stering nie!!..
hahaa..=p

funtasty said...

teringin nyer bawak kete...wah3...