Followers

Wednesday, April 7, 2010

Review Pasal Cerita Melayu

Satu Malaysia dah tahu cerita pasal Halimah Jongang & Fatimah Juling..tak perlu lah aku nyanyi bagi korang ingat cerita tu..hehe..aku pun terfikir-fikir,nape director nie buat cerita nie?apa point?untuk mengutuk orang yang mempunyai kekurangan ker?sejak keluarnya cerita nie,banyak dengar cerita budak tak pegi sekolah,kakitangan kerajaan amek mc..sume kene ejek kott..sian dorang..tak bersalah pun..

Tahu tak nama Halimah nie satu nama yang sedap..Nama Halimah nie ialah nama ibu susuan Nabi Muhammad..kenapa di buat lagu yang jelik?haaa..tak rase bersalah ker ejek orang nama Halimah?hina sangat kah orang yang bergigi jongang?



lepas tu,keluar pulak cerita Fatimah Juling..Nama Fatimah nie sedap juga..Bahkan nama Fatimah nie nama anak Nabi Muhammad..Budi pekerti Fatimah As-Zahra nie mulia..kenapa nak buat cerita pasal Fatimah Juling..tak kan da tak de modal sangat kott....

pelakon Fatimah Juling


*just aku nak cakap..sebelum buat sesuatu cerita tu..fikirlah dulu pasal masyarakat yang lain..mungkin ade orang terase..orang lain pun ade maruah juga..renung-renungkan dan selamat beramal.. :)



6 comments:

jojos said...

biase r x de point de nk wat cite drama ape !

cikkiah said...

sangat suka...hahah...lagi2 lagu dia..muahahahah!

ciKeju said...

:0

Syafinaz said...

haha,,taw taper..
n lg 1,cerite2 cmnieh ler yg galakkan lg budk2 nk ejek org yg juling n jongang,,..ta rase bersalah lnsung prosedur yg otk sempit nieh..huh!

ciKeju said...

taw tak pe..
sian org tak bersala

pch said...

tak elok buat crita mengutuk fizikal org len...
kalau nak kutuk kutuk la perbuatan