Followers

Saturday, April 10, 2010

Membunuh Diri

okay..skang sape tahu hukum bunuh diri angkat tangan cepat!saye nmpk ramainye..hehe..tapi sape yang amek peduli?tak payah angkat tangan daa..saye tahu juga..hehe..kat sini just nak cerita pasal merokok=bunuh diri..betul ker?jom tengokk..


tengok gmbar kat ats tu..kita da tau merokok hanya mendatangkan keburukan sahaja..macam-macam bahan toksik ade dlm sebatang rokok..kalau hisap 30 batang sehari?tak ke mati..siap ade darah babi lagi kat puntung rokok tu..Saintis Australia telah membuat kajian pasal darah babi tu..memang betul ade..ish ish ish..babi tu kan haram ..oink!oink!..da nmpak haram kan..


rokok jugak boleh menyebabkan kanser paru-paru..macam-macam kanser lain pun boley kena..bila da tahap kritikal sampai lah ajalnya seorang perokok..dengan menghisap rokok,perokok perlahan-lahan bunuh diri..macam bom yang ade timer lah..


contoh paru-paru perokok nombor 1..nombor 2 paru-paru yang sihat..geli kan..agak-agak kalo paru-paru nombor 1 tu bagi kat kucing..kucing tu nak makan tak?eeeuuuuuwwww!

*tapi kalau da perokok tegar..letak macam2 pun kat rokok tak mende lahh..just nk bagi tau..rokok nie umpama bunuh diri..bila bunuh diri,cium tak bau syurga?


5 comments:

papabear said...

aku sangat benci orang yg merokok tapi tak peduli orang lain yg ada anak kecil ke, perempuan mengandung ke, abuk masuk dalam makanan orang lain ke... elok la kalau jabatan agama islam ambik tau dan siasat rokok ni halam ke haram sebenarnye...

ciKeju said...

betol betol..
suke ati dorang jee..

cikkiah said...

JANGAN MEROKOK KEJU!!NANTI DAH TAK KALER KUNING DAH..HAHA!

ciKeju said...

haha
keju menjage kesihatan
:D

assAuri said...

bgos2 k...bia dorng tau skit..marilah kita sama2 membanteras gejala rokok...