Followers

Thursday, April 1, 2010

40 hari

dulu kala selalu dengar pasal dajjal & yakjud makjud..cerita tentang kemunculan nie memang benar..cume belum tiba masanya..tapi,,pelbagai tanda2 kecil kiamat dah ade..contohnye,banjir teruk,buang anak,bunuh2,malapetaka dan byk lagi..ngeri kott..




tapi sedar ker kite yang dunia nie dah tak lama?oke..tahu tak apa itu dajjal??aku dengar cerita..si dajjal laknatullah ini akan muncul antara laut syam & laut yaman..lebih kurang kat israel lah..then,dajjal mempunyai satu mata yang boleh lihat satu dunia..satu mata tu mungkin satelit..&& dajjal akan menyebarkan ajarannya melalui kotak-kotak kecil..kotak-kotak kecil tu mungkin tv&radio..dajjal mempunyai sayap yang panjang..mungkin juga sayap itu ialah kapal terbang..kapal terbang dipelopori oleh Amerika..

Dikatakan dajjal akan muncul dari timur..akan berlakunya 40 hari yang tidak tahu berapa lama satu hari berlangsung..ada yang mengatakan satu hari bersamaan 1minggu,1bulan atau 1tahun..semasa 40 hari itu dajjal akan menjelajah seluruh dunia..tidak ada satu daerah pun yang tidak akan dikunjunginya kecuali Mekah & Madinah..manusia akan mengalami kelaparan selama 40 hari..InsyaAllah melalui zikir kite boleh kenyang..Setelah tamat 40 hari,Nabi Isa akan datang dan membunuh dajjal..

kesimpulannya,dajjal ini adalah Amerika & Israel..telah banyak cara mereka guna untuk melalai kan kita..banyak kan istiqamah,zikir agar kita terselamat di dunia dan akhirat..amin




*sumber dari Suffian Assauri..minta tunjuk ajar jika ada kesalahan..sama-sama renungkan..saya bukan lah ustaz tapi tahu lah serba sedikit tentang agama.. :D



4 comments:

Anonymous said...

camnie ar owg islam kite..slalu igt mgingati..aku pon da lalai tak smayang..kne bruba nie..huhu

-pdon-

ciKeju said...

^^

BeaN MorENo said...

thanx for the knowledge

ciKeju said...

same-same..
:D